اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرداخت 108 میلیاردی به شهرداری گنبدکاووس از محل ارزش‌افزوده

رئیس اداره مالیات و دارائی شهرستان گنبدکاووس گفت: از محل ارزش افزوده سه درصد مبلغ 108 میلیارد ریال در سال 1398 به شهرداری گنبدکاووس پرداخت شد.

پرداخت 108 میلیاردی به شهرداری گنبدکاووس از محل ارزش‌افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد نعیمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان با بین اینکه اداره مالیات شهرستان گنبدکاووس بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرداری پرداخت کرد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و شهرستان اداره مالیات و دارائی شهرستان کارنامه قابل قبولی در سال گذشته داشته و در این راستا بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال بابت مالیات مستقیم و ارزش‌افزوده وصول شده است.
وی تصریح کرد: آنچه سازمان مالیات کشور برای شهرستان مصوب کرده بود مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال برای سال گذشته بود که نسبت به مصوبه سازمان ۱۴۵ درصد رشد داشته است.
رئیس اداره مالیات و دارائی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه رشد وصولی مالیات در شهرستان به معنا پا گذاشتن بر گلوی مردم و به اجبار مالیات گرفتن نیست، ادامه داد: این رشد به لحاظ بخشودگی جرایم در سال گذشته است به نحوی که اشخاص حقیقی و حقوقی که تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۸ اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشودگی خود را پرداخت کردند از پرداخت کل جرایم معاف شدند.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: با توجه به شروع بیماری کرونا سازمان مالیات کشور ابلاغ کرد به منظور در نظر گرفتن شرایط مردم بخشودگی جرایم تا پایان خردادماه امسال ادامه دارد و اگر افراد تا پایان این ماه اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشودگی خود را پرداخت کنند از ۱۰۰ درصد بخشودگی کل جرایم بهره‌مند می‌شوند.
نعیمی افزود: همچنین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (زمستان ۱۳۹۸) طبق قانون تا پایان فروردین ماه امسال بود که به‌خاطر شرایط خاص در زمان شیوع کرونا در کشور تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.
رئیس اداره مالیات و دارائی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به کمک‌های خیرین در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا و حوزه سلامت خاطرنشان کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی از اسفندماه ۱۳۹۸ تا پایان خرداد امسال در راستای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم پزشکی در راستای مبارزه با بیماری کرونا بوده و مورد تایید این وزارتخانه قرار گیرد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
وی از الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت پایلوت در چند استان کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که در آینده نزدیک این شیوه در تمام کشور اجرا می‌شود.
نعیمی ادامه داد: برای آشنایی بیشتر مودیان و صاحبان مشاغل در سال گذشته ۳۲ جلسه با این افراد برگزار شد که در هر جلسه بیش از ۱۰۰ نفر حضور داشتند.
وی از معوقات مالیاتی این اداره خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال معوقات مالیاتی در اجرائیات از قبل سال ۱۳۹۵ در شهرستان وجود دارد که از این مبلغ تنها ۱۰۰ میلیارد ریال قابل پی گیری و وصول است.
رئیس اداره مالیات و دارائی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرداری توسط اداره مالیات تصریح کرد: از محل سه درصدی مالیات ارزش افزوده در سال گذشته مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال به شهرداری گنبدکاووس، مبلغ ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال به شهرداری اینچه‌برون و ۸۸ میلیارد ریال به همه دهیاری های سطح شهرستان پرداخت شده است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول